Kwantitatief onderzoek is met name geschikt wanneer u betrouwbare cijfers wilt over kennis, houding of gedrag binnen een grotere groep – bijvoorbeeld om een markt in kaart te brengen, keuzes te toetsen of beleid te onderbouwen. Goed kwantitatief onderzoek begint met de juiste vragen. Daarom baseren we de opzet van een vragenlijst vaak op inzichten uit een voorafgaand kwalitatief onderzoek. Zo sluit het onderzoek optimaal aan bij de praktijk – en zijn de uitkomsten echt bruikbaar.
Geelen Consultancy is gespecialiseerd in kwantitatief onderzoek onder agrarische ondernemers, dierenartsen en bedrijven in de agri-, food- en veterinaire sector. Wij doen onderzoek onder:
Dankzij ons zorgvuldig opgebouwde adressenbestand met e-mailadressen kunnen wij deze doelgroepen gericht en efficiënt benaderen. Dat zorgt voor een hoge respons en representatieve resultaten.
Afhankelijk van uw vraag en doelstelling kiezen we voor één of meer van de volgende methoden:
Wij voeren kwantitatieve onderzoeken meestal uit via online vragenlijsten. Indien gewenst combineren we dit met telefonisch veldwerk of interviews op locatie – bijvoorbeeld bij de boer thuis. Zo kiezen we altijd de methode die het beste past bij de doelgroep én bij uw onderzoeksvraag. Voor de uitvoering gebruiken we de nieuwste software van Sawtooth Software, waarmee we:
Als opdrachtgever krijgt u toegang tot een beveiligd online dashboard. Hierin kunt u:
Het onderzoek resulteert in concrete, onderbouwde inzichten waarmee u direct verder kunt. Denk aan:
Een meerwaarde van de software is dat de opdrachtgever via een beveiligde link de voortgang van het online-onderzoek kan volgen. En zelf 'real time' (tussentijdse) resultaten kan bekijken in de vorm van (kruis)tabellen en grafieken, bijvoorbeeld via tablet of smartphone; heel gebruiksvriendelijk!
Online onderzoek op een rijtje:
De respons op onze online-onderzoeken wordt steeds hoger. Vanwege de gebruiksvriendelijkheid, onze bereikbaarheid, kundigheid en betrouwbaarheid. Wij beschikken over een uitgebreid bestand van e-mailadressen van agrarische ondernemers en dierenartsen.
Een goede e-mailuitnodiging – eventueel met vooruitzicht op een beloning zoals een iPad of dinerbon – kan de respons aanzienlijk verhogen. Ook het vooruitzicht op een korte terugkoppeling van enkele resultaten helpt mee aan de bereidheid om deel te nemen.
Indien u hier klikt, dan ziet u een voorbeeld van een online-onderzoek onder dierenartsen onder de naam "Vet150". Het Vet150-onderzoek voeren wij elk jaar uit voor farmaceutische bedrijven in zowel Nederland als België.
U kunt natuurlijk ook zelf informatie op uw stand verzamelen via deze marketingtool. De bereidheid tot deelname aan onderzoek op vakbeurzen is goed te noemen; zeker als de vragenlijst kort is en men voor deelname een kleinigheidje krijgt.
Wij maken gebruik van de meest innovatieve methoden voor data-analyse. Zo halen we niet alleen nauwkeurige inzichten uit complexe datasets, maar vertalen we die ook naar praktische en bruikbare aanbevelingen voor uw organisatie.
Daarnaast kunnen wij ook samenvattende rapporten of (online) dashboards genereren, waarmee de opdrachtgever direct inzicht krijgt in de belangrijkste bevindingen.
Geïnteresseerd in één van onze diensten of wellicht meerdere? Of zijn nog vragen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.