FokMonitor 2019, hét onderzoek over fokkerij

Update: De FokMonitor wordt in 2019 niet uitgevoerd.

In het najaar van 2019 start alweer voor de derde keer de FokMonitor: Het onderzoek onder melkveehouders over de leveranciers van fokmateriaal.

Hoe beoordelen melkveehouders hun belangrijkste leverancier van fokmateriaal? Wat gaat goed? En wat kan beter? De FokMonitor geeft haarscherp weer hoe de melkveehouders uw bedrijf zien, ook in vergelijking met andere leveranciers. Lees hoe u kunt meedoen.

Melkveehouders beoordelen in de online FokMonitor hun belangrijkste leverancier van fokmateriaal op de kwaliteit en aanbod van het fokmateriaal, bedrijfsbegeleiding en de prijzen van het fokmateriaal. Als uw bedrijf aan dit onderzoek deelneemt, ontvangt u een rapport met de beoordeling door uw klanten in vergelijking met de gemiddelde scores van de niet-klanten. Springt uw bedrijf eruit op bepaalde onderdelen? Of zien de melkveehouders weinig verschil tussen de leveranciers van fokmateriaal? Door de uitkomsten te vergelijken met de resultaten van FokMonitor 2015 en 2017 (bijna 1.000 melkveehouders) kunt u bovendien zien op welke aspecten uw bedrijf vooruit of achteruit is gegaan.

Vragenlijst
Hoe de online FokMonitor eruit ziet, kunt u zien door hier te klikken. U ziet de versie van 2017 zonder de exclusieve vragen. Indien u deze vragenlijst doorloopt, dan krijgt u een goede indruk van het onderzoek en welke resultaten uw bedrijf kan verwachten.

In overleg met de deelnemende fokkerij- en KI-organisaties actualiseren we, indien nodig, de vragenlijst ten opzichte van 2017. Als deelnemer krijgt u bovendien de mogelijkheid om ook nog enkele exclusieve vragen te stellen. Voor geïnteresseerden in de FokMonitor organiseren we een vrijblijvende centrale bijeenkomst in Wageningen.

Uitkomst bekend. En dan?
De FokMonitor zet haarscherp neer hoe melkveehouders uw bedrijf zien in vergelijking met de gemiddelde leverancier van fokmateriaal. Dit biedt waardevolle input voor het aanscherpen van uw marketing- en communicatiestrategie. Voor het interpreteren van de resultaten en het omzetten in concrete actie- en verbeterpunten werken we samen met AgriCommunicatie in Doetinchem. Dit bureau is gespecialiseerd in agrarische marketingcommunicatie en heeft ruime ervaring in het interpreteren van onderzoeksresultaten en het sterker maken van agrarische merken.  

Beperkte investering. Veel informatie.
Doordat meerdere bedrijven aan de FokMonitor deelnemen blijft de investering voor de individuele deelnemer beperkt. U krijgt zo voor geringe kosten een uitgebreide analyse en oordeel over uw merk op verschillende onderdelen.

Interesse?
Stuur een mailtje naar marktonderzoek@geelen-consultancy.nl. U krijgt dan ook een indicatie van de kosten.